dilluns, 9 de març del 2009

A propòsit dels contes.

Uff!! Després d'uns dies absent, per problemes tècnics aliens a la meva persona, estic aquí novament. I per on començo? A si! La meva idea original era parlar dels contes i això és el que faré. Aquest és l'escrit que tenia preparat. Aquí va!
Moltes vegades, per no dir sempre, la realitat supera el meu judici davant seu, ostres! Que no sé que pensar. Moltes vegades voldria poder dir la meva, però m'envaeix una mar de dubtes i prejudicis. Pensant, vaig decidir que, escriuria uns contes sobre fets que m'interessessin, tant d'actualitat com no, i donaria un punt de vista obert al tema que toqués. I això és el que hi ha en aquests contes, punts de vista oberts a qualsevol interpretació, uns més que d'altres, però en definitiva això. Una de les premisses bàsiques, és que siguin curts o molt curts. No sé escriure molt bé i menys explicar-me, així que, com més curts, menys embolics i més claredat, encara que és possible que hi hagi excepcions.
De fet, això dels contes ve de lluny. Fa un temps, vaig escriure 34 contes i els hi vaig regalar a la meva dona pel seu 34 aniversari. El títol era i és "34 cuentos bajo las nubes" i era una forma d'expressar-li el meu amor a ella i la meva ignorància davant la vida. Quan els vaig acabar, vaig decidir que, quan pogués o sorgís, escriuria una sèrie de contes més i que els titularia genèricament "contes entre els núvols", i aquí els teniu. Mentre hi hagi inspiració hi haurà contes. Mai no he forçat l'aparició d'un conte. Estic alerta, això si, però res més. En el moment menys pensat et ve una idea, veus alguna cosa a la "tele" o escoltes alguna cosa a la ràdio, un comentari d'un amic i xac!, la idea per a un conte. Amb ells no pretenc res, i de fet els contes no són la meva opinió sobre una cosa, si no, tot el contrari, és una exploració d'un punt de vista completament interpretable, per això és un conte.
Doncs bé, sense cap pretensió, aniran plovent contes de tant en tant, mullant lleugerament el terra, potser, formant algun toll o bassal, però res més.
Aquests contes només són un pensament fugaç, sense propòsit ni judici.

2 comentaris:

Jordi ha dit...

esperem que ens inundis! Diluvi de contes!

pep. ha dit...

farem el que poguem, :-)