diumenge, 12 d’octubre del 2008

Un cel ple d'estrelles.

Passejant l'altre dia pel poble, em vaig quedar mirant la lluna amb el meu fill, a la qual cosa ell m'assenyala les estrelles. Hi havia una quantitat inusual (seguramnet un efecte òptic), tant per l'hora com perquè avui dia des de Valls, a causa de l'anomenada contaminació lluminosa, no es veuen moltes. Vaig quedar impressionat i meravellat en veure tantes estrelles. No sé si hi ha o ha d'existir una normativa que reguli allò de l'enllumenat de les ciutats, fa uns anys des del terrat de casa meva es podien veure moltes estrelles i percebre la Via Làctia, ara no o no tant. No és que m'estigui queixant encara que em fa una mica de ràbia, però així com tenim el telescopi Hubble, tenim contaminació lluminosa, com gairebé sempre, un mal consol. Sigui com sigui, en aquell moment, el meu fill i jo, varem gaudir d'un cel ple d'estrelles.


2 comentaris:

Unknown ha dit...

En vèiem moltes, però mai no tantes com a la foto!
:)

pep. ha dit...

Quan tingui temps, vull anar a un lloc on es pugui veure amb claredat aquest bell espectacle. Mentrestant em conformo amb les fotografies d'internet. :)