dissabte, 22 de novembre del 2008

Un oceà de dubtes.

En aquest món de contradiccions, creences, prejudicis i de més, un de vegades es troba "desorientat". Bona part de la meva vida ha estat influïda per la ciència i el mètode científic. Contrasta opinions, hi ha debat, no t'aferres a les idees i si no estàs segur, com molt tens una teoria sobre una cosa, almenys en principi. Al conèixer, literària-ment, a krishnamurti, això es va transformar significativa-ment, de forma especial en les relacions humanes i la seva conducta. El coneixement propi, com a base per comprendre el que t'envolta, es torna importantíssim. En aquest món on les idees són tan importants, veus, que probablement t'has d'alliberar d'elles, per poder veure amb més claredat. I aquí és on em trobo jo, sense una tendència política, cultural, religiosa... al menys en principi. La pròpia inèrcia de la vida, fa que hagis de prendre partit en moltes d'aquestes coses, i encara que un pugui pensar de forma diferent, al final fas el contrari del que penses. Això em succeeix, segura-ment, per la meva poca voluntat o poca comprensió de la meva pròpia forma de pensar. Un contratemps afegit a això, és que, sense creences definides, un pot trobar-se sol. Una creença no deixa de ser un punt de suport, una seguretat en aquest món tan canviant. Sóc d'una religió, partit polític o català, i això em dóna seguretat, sóc una cosa!, però quan això ja no te sentit per a un, que sóc? Això pot engendrar-me inseguretat, que tingui por i clara, és un inconvenient no desitjat. Potser sigui qüestió de no desitjar, no ho sé. No és fàcil viure a un planeta que et resulta, de vegades, hostil, però l'hàbit i el costum suavitzen això. Amb aquestes paraules no intento de dir que el que té idees o creences estigui equivocat, més aviat, intento de dir que sóc un mar, no! un oceà ple de dubtes.

2 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

Confia en el teu criteri. nosaltres tenim sort de tenir tanta informació, no ens cal decidir si volem ser "moros, o cristians", Mentre no fem cap mal a ningú, i tampoc recolzem el primer que se'ns diu que allò es la veritat, ( sigui el que sigui) no fem mal a ningú.Aquest el el meu pensament....i com dius, voler avançar amb el coneixement propi., te el seu mèrit tot i que no es el camí més fàcil.

pep. ha dit...

Un camí ple de pedres. Que li vaig a fer... però amb alegria.